μτφρ: Aλέκα Συμεωνίδου
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΓΡΑΨΑΝ:
[…] Αυτό το βιβλίο δεν απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό, αλλά στον μέσο ανήσυχο αναγνώστη ο οποίος και θα γοητευθεί. Διότι θα παρακολουθήσει την περιπέτεια ενός ανθρώπου, που πατούσε γερά στη γη αλλά η σκέψη του είχε την τόλμη ενός συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας. Ενός ανθρώπου που όλη του η ύπαρξη ήταν στραμμένη εμπρός, στην αναζήτηση του καινούργιου. «Δεν είμαι πολέμιος της παράδοσης» διευκρίνιζε. «Μάχομαι για διαφορετικούς σκοπούς». […]
Μικέλα Χαρτουλάρη, 11.12.2004
[…] Ο Μπάλιντ Αντρας Βάργκα, που έχει επίσης εκδώσει συνομιλίες του με άλλους σημαντικούς συνθέτες του 20ού αι., όπως ο Λουτοσλάφσκι και ο Μπέριο, συνάντησε τον Ξενάκη δύο φορές, το 1980 και το 1989. Εμεινε μαζί του πολλές ώρες και συζήτησαν για μια σειρά από θέματα. Επεκτάθηκαν σε ζητήματα της τέχνης, στον ρόλο της, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διδάσκεται. Επιθυμώντας να φιλοτεχνήσει το πορτρέτο του Ξενάκη μέσα από αυτές τις συνεντεύξεις, ο Βάργκα του ζήτησε να αναφερθεί στα εφηβικά και μαθητικά του χρόνια, στον Εμφύλιο και φυσικά στα πρώτα χρόνια στο Παρίσι. Όμως οι πιο ενδιαφέρουσες ενότητες αφορούν τα ίδια τα έργα του Ξενάκη, με τις ξεκάθαρες εξηγήσεις που δίνει ο ίδιος, διαφωτιστικές επιπροσθέτως χάρη στην καλή στην καλή απόδοση του κειμένου στα ελληνικά από την Αλέκα Συμεωνίδου. Στο τέλος του βιβλίου υπάρχει χρονολογικός κατάλογος των έργων του, πλήρως εκσυγχρονισμένη δισκογραφία με τίτλους που υπάρχουν στο εμπόριο, καθώς και βιβλιογραφία. […]
[…] Οι σκέψεις του διατηρούν το ενδιαφέρον και τη σημασία τους όχι μόνο για ιστορικούς λόγους, ενώ η απήχηση της μουσικής του εξακολουθεί να αποτυπώνεται και εμπορικά στην ήδη τεράστια και καθημερινά διευρυνόμενη δισκογράφησή της. […]
Νίκος Α. Δοντάς, Η Καθημερινή, 6.2.2005